Wartości naszej firmy
Szacunek
Działamy w duchu szacunku do siebie nawzajem i do naszych klientów. Z szacunku zbudowana jest baza do zaufania i bliskości.
Relacje
Pracujemy w Kamieniu Pomorskim od 30 lat, niezmiennie tworząc markę AWA pod nazwiskiem swojej rodziny. Jesteśmy związani z genialnym, stałym zespołem, który od lat tworzy wysoki standard i atmosferę firmy. Wspieramy lokalne inicjatywy i budujemy długofalowe współprace, bo według nas to jedyny sposób, aby być dobrym członkiem społeczności.
Zaufanie
Dostarczamy towar od zaufanych producentów, zawsze otwarcie opisujemy naszą ofertę i nie manipulujemy cenami, tworząc popularne na rynku pseudpromocje. Doradzamy (i nierzadko odradzamy) klientom, kierując się zasadą, że zaufanie rodzi relację, szacunek i bliskość, które w ten sposób splatają się ze sobą w pracy, która jest naszym drugim domem.
Bliskość
O nas

Historia rodzinnej firmy AWA rozpoczyna się w 1992 roku od przyjaźni i… adresu na pocztówce. Anna i Wiesław Bieluń, młode małżeństwo z malutką córką Anią, mieszka wówczas w niewielkim, dwupokojowym mieszkaniu przy ulicy Kopernika w Kamieniu Pomorskim. Rodzina cieszy się wtedy pierwszym od wielu miesięcy wspólnym czasem, po powrocie Wiesława z kolejnego, zarobkowego wyjazdu do Szwecji. Zmęczenie rozłąką i radość z ponownego bycia razem skłania parę do poszukiwania możliwości na miejscu, szansy na rozsądne wykorzystanie przywiezionych z zagranicy koron.
Z pomocą przychodzą zielonogórscy przyjaciele, którzy w tym czasie sami prowadzą już firmę. Zachęcają małżonków do otwarcia własnego biznesu związanego ze sprzedażą akcesoriów do sprzątania i wyposażenia domu, zapraszają do siebie, pokazują jak stawiać pierwsze kroki w biznesie. Powiew zmian i energia niesiona przez wczesne lata 90 sprawia, że Anna i Wiesław postanawiają zaryzykować. Brakuje już tylko nazwy dla nowo powstającego projektu.
W tym samym czasie do skrzynki pocztowej przy Kopernika wpada pocztówka nadana z Warszawy – piękny, nocny widok stolicy opatrzony jest krótkimi pozdrowieniami od znajomego, zaadresowanymi do A.W.A Bieluniów. Nazwa wydaje się być oczywista.
Para inwestuje wszystkie oszczędności w otwarcie mikrofirmy mieszczącej się początkowo w garażu i Polonezie Caro jednocześnie i rzuca się w wir nowo powstającego, wolnego rynku. Od tego momentu duży termos z kawą i kanapki z serem i szynką towarzyszą Wiesławowi każdego dnia, kiedy pokonuje setki kilometrów, przewożąc pierwsze dostawy towaru z Zielonej Góry do Kamienia Pomorskiego. Kolorowe gąbki, piękne szczotki, mopy i ściereczki sprzedają się na pniu, ale Anna nadal łączy pracę zawodową z prowadzeniem nowo otwartej firmy, aby upewnić się, że biznes naprawdę pozwoli im się utrzymać.
Później są już kolejne zmiany lokalu, intensywne poszerzanie oferty, zakup samochodów i gwałtowny przyrost klientów przyciąganych dobrą jakością i obsługą, którą oferuje AWA. Po kilku latach ciężkiej pracy firma znajduje swoją ostateczną lokalizację przy ulicy Elizy Orzeszkowej 8D. Do dużej hali magazynowej zostaje dobudowana druga, która błyskawicznie wypełnia się towarem i nadaje Awie finalny kształt miejsca, w którym zarówno klient B2B, jak i ten detaliczny, są w stanie kupić niemal wszystko, co jest im potrzebne do prowadzenia biznesu i domu. Wybrzeże zyskuje dobrze zaopatrzony sklep, oferujący małe AGD, chemię gospodarczą, opakowania jednorazowe, pościel, ręczniki i dekoracje okolicznościowe, a także szeroki wybór akcesoriów szkolnych i zabawek. W międzyczasie rodzina Bieluń powiększa się o kolejnego członka – najmłodszą córkę – Urszulę. Dzieci rosną Bieluniom razem z firmą, aby po wielu latach przyglądania się rodzicom połączyć siły i w biurach Awy rozpocząć swoją własną przygodę z biznesem. Marka kosmetyczna Ministerstwo Dobrego Mydła swoje pierwsze kroki stawia właśnie na Orzeszkowej, pod okiem Wiesława i Anny, którzy po raz kolejny uczestniczą w początkach – pomagają córkom pakować wysyłki i obsługiwać pierwsze zamówienia, aż do momentu, kiedy dziewczyny przenoszą swój biznes do Szczecina i znów można w 100% poświęcić się Awie.
W 2022 roku, po 30 latach pracy, dzieci postanawiają podziękować rodzicom za pomoc i przygotowują dla Awy coś specjalnego. Firma przechodzi całkowity rebranding: zmianę logotypu i identyfikacji wizualnej, a także po raz pierwszy publikuje post na nowo powstałym profilu firmy na Facebooku. Otwiera w ten sposób nowy rozdział swojej historii, do uczestnictwa w której serdecznie zaprasza swoich obecnych i przyszłych klientów.